Teilhard de Chardin nyomdokain


"A huszadik század közepén egy francia jezsuita paleontológus, Pierre Teilhard de Chardin keltett feltűnést az egyházban és azon kívül egyaránt, amikor Az emberi jelenség című könyvében megpróbálta a természettudományokat és a katolikus vallást "összebékíteni", hogy szintézist alkossanak. Írásának lényegi pontja maga...

Isten azt a fát azért helyezte az Éden közepére, mert kellett valami rajta kívül, ami magán hordozza a morális tudás két végletét, a Jó és a Rossz ismeretének képességét.
Vajon az angyalok eredendően rendelkeztek/rendelkeznek a Jó és a Rossz tudásával, vagy a magasabbrendűségükből egy erősebb elköteleződés fakad az Úr iránt? Úgy vélem, mint...

Nüsszai Szent Gergely szerint a "dünamisz" csellel rávette az embert arra, hogy elforduljon a jótól és Istentől. Tette mindezt irigységből, mert az ember magasztos és fenséges méltóságú teremtmény volt. A "dünamisz" szó jelentése erő, potenciál, hatalom, képesség, nyilván itt nem a személyére gondolt Gergely, hanem a benne rejlő képességekre,...

A Teológiai Szótár szerint az a bűnös, aki rosszat tesz, és Ádám is ilyen volt, tudatosan és szabadon szembeszállt Isten parancsával.

A minap egy érdekes kérdést szegeztek nekem – kolléganőm arra volt kíváncsi, hogy vajon a rosszat is Isten teremtette-e, vagy sem, mert nemrégiben megnézte a Viskó című filmet, és abban azt mondta valamelyik szereplő, hogy a rossz azért van, mert Isten szándékosan a teremtett világba helyezte.

© 2022 Worlds Collide. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen!