"A huszadik század közepén egy francia jezsuita paleontológus, Pierre Teilhard de Chardin keltett feltűnést az egyházban és azon kívül egyaránt, amikor Az emberi jelenség című könyvében megpróbálta a természettudományokat és a katolikus vallást "összebékíteni", hogy szintézist alkossanak. Írásának lényegi pontja maga...
Teilhard de Chardin nyomdokain
Isten azt a fát azért helyezte az Éden közepére, mert kellett valami rajta kívül, ami magán hordozza a morális tudás két végletét, a Jó és a Rossz ismeretének képességét.
Vajon az angyalok eredendően rendelkeztek/rendelkeznek a Jó és a Rossz tudásával, vagy a magasabbrendűségükből egy erősebb elköteleződés fakad az Úr iránt? Úgy vélem, mint...
Isten és a rossz 3.
Nüsszai Szent Gergely szerint a "dünamisz" csellel rávette az embert arra, hogy elforduljon a jótól és Istentől. Tette mindezt irigységből, mert az ember magasztos és fenséges méltóságú teremtmény volt. A "dünamisz" szó jelentése erő, potenciál, hatalom, képesség, nyilván itt nem a személyére gondolt Gergely, hanem a benne rejlő képességekre,...
Isten és a rossz 2.
A Teológiai Szótár szerint az a bűnös, aki rosszat tesz, és Ádám is ilyen volt, tudatosan és szabadon szembeszállt Isten parancsával.
Isten és a rossz 1.
A minap egy érdekes kérdést szegeztek nekem – kolléganőm arra volt kíváncsi, hogy vajon a rosszat is Isten teremtette-e, vagy sem, mert nemrégiben megnézte a Viskó című filmet, és abban azt mondta valamelyik szereplő, hogy a rossz azért van, mert Isten szándékosan a teremtett világba helyezte.